Misja i wizja
Misja
Jesteśmy przedszkolem które:
- kształtuje dobre relacje pomiędzy rodzicami oraz społecznością lokalną
- umacnia więzi rodzinne poprzez poznanie i pielęgnowanie tradycji
- integruje oddziaływania wychowawcze domu i przedszkola
- stwarza atmosferę akceptacji i bezpieczeństwa
- poznaje wszechstronnie każde dziecko
- wyrównuje szanse rozwojowe i edukacyjne
- zapewnia warunki sprzyjające realizacji indywidualnej drogi rozwojudziecka poprzez wykorzystanie jego predyspozycji, zainteresowań i zdolności
- stwarza warunki do rozwoju ekspresji oraz aktywności twórczej dzieci
- kształtuje właściwe postawy w stosunku do innych osób oraz zainteresowanie najbliższym środowiskiem
- wprowadza dzieci w świat wartości uniwersalnych
- zapewnia optymalne warunki w zachowaniu zdrowia i bezpieczeństwa dzieci
- gwarantuje rzetelną wiedzę i umiejętności praktyczne
- organizuje zajęcia dodatkowe wspierające harmonijny rozwój dziecka
- zapewnia stałą opiekę pedagogiczną podczas zajęć zarówno w placówce jak i poza terenem przedszkola
- współpracuje z zaprzyjaźnionymi szkołami, przedszkolami, instytucjami kultury, zakładami pracy itp.
Istotą pracy edukacyjnej jest stymulowanie, inicjowanie, wspieranie rozwoju, potrzeb, dążeń, aspiracji poznawczych i działaniowych dzieci. Nasze przedszkole jest maleńką częścią społeczności, w której okazuje się dzieciom miłość, troskę, zrozumienie, akceptuje ich potrzeby i podkreśla podmiotowość dziecka.
Dzieci są aktywne, gdyż są zainteresowane zrozumieniem i byciem zrozumianym, są świadome swoich potrzeb i możliwości, mają poczucie wolności wyboru w stosunku do tego co robią i chcą robić, są zainteresowane jakością swojej pracy. Przebywają w środowisku życzliwym gdzie dominuje nagroda i tzw. wzmocnienie pozytywne.
Poszukiwania, działania innowacyjne i eksperymentalne są istotnymi cechami, które towarzyszą nauczycielkom tego przedszkola. Są one animatorami działań pomagających wychowankom poszukiwać, odkrywać i przekraczać ich dotychczasowe osiągnięcia. Jednym z założeń przedszkola jest uczynienie współodpowiedzialnymi za procesy edukacyjne wszystkich jego uczestników; nauczyciel-dzieci-rodzice. Szeroka współpraca z rodzicami oraz działania całego personelu zapewniają przyjazny i bezpieczny pobyt dziecka w przedszkolu.
Na sukces przedszkola miały wpływ:
- Działania proekologiczne
- Edukacja regionalna
- Korelacja działań wychowawczych przedszkola z domem rodzinnym
- Poszerzanie działan z zakresu wychowania muzycznego
- Wykorzystanie bliskich dziecku i nauczycielowi technik C. Freineta
Wizja
Przedszkole jest przyjazne dzieciom, rodzicom, środowisku, zapewnia warunki do prawidłowego rozwoju fizycznego, psychicznego, emocjonalnego dzieci, stanowiąc przepustkę do dalszego życia.