Rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

Godz. 6.00 – 8.10

  • Witamy dzieci w przedszkolu. Zabawy ruchowe, dydaktyczne i gry stolikowe. Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań. Czynności organizacyjne. Praca indywidualna i w zespołach. Obserwacja i czynności nauczyciela pod kątem diagnozy poziomu rozwoju dzieci.

Godz. 8.10 – 8.30

  • Czynności wdrążające do systematycznego dbania o higienę osobistą. Przygotowanie do śniadania.

Godz. 8.30 – 9.00

  • Śniadanie Gr.  I, II, III, IV, V, VI.

Godz. 9.00 – 9.30

  • Śniadanie Gr. VII, VIII, IX, X, XI, XII.

Godz. 9.00 – 9.15

  • Zabiegi higieniczne, mycie zębów. Gr. I, II, III, IV, V, VI.

Godz. 9.30 – 9.45

  • Zabiegi higieniczne, mycie zębów. Gr. VII, VIII, IX, X, XI, XII.

Godz. 9.15 – 11.45

  • Zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe w sali gimnastycznej i na powietrzu. Zabawy dydaktyczne i tematyczne. Obserwacje przyrodnicze, prace użyteczne: gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, itp. Zajęcia dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńcze realizowane wg potrzeb i zainteresowań dzieci. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. Spacery i wycieczki.

Godz. 11.15 – 11.30

  • Czynności związane z higiena osobistą. Przygotowanie do obiadu. Gr. I, II, III, IV, V, XII.

Godz. 11.45 – 12.00

  • Czynności związane z higiena osobistą. Przygotowanie do obiadu. Gr. VI, VII, VIII, IX, X, XI.

Godz. 11.30 – 12.00

  • Obiad - Gr. I, II, III, IV, V, XII.

Godz. 12.00 – 12.30

  • Obiad - Gr. VI, VII, VIII, IX, X, XI.

Godz. 12.00 – 12.15

  • Czynności związane z dbałością o higienę i kulturą osobistą. Gr. I, II, III, IV, V, XII.

Godz. 12.30 – 12.45

  • Czynności związane z dbałością o higienę i kulturą osobistą. Gr. VI, VII, VIII, IX, X, XI.

Godz. 12.15 – 14.25

  • Odpoczynek bierny (trzylatki)  i czynny związany z regeneracją sił psychofizycznych dzieci w tym: słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej.

Godz. 12.45 – 14.05

  • Zabawy konstrukcyjne, techniczne i tematyczne. Zajęcia i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym. Czynności opiekuńcze, samoobsługowe i organizacyjne. Gry i zabawy dydaktyczne. Praca wyrównawcza w zespołach. Spacery i wycieczki.

Godz. 14.20 – 14.40

  • Przygotowanie do podwieczorku. Czynności samoobsługowe i opiekuńcze.
  • Podwieczorek Gr. III, IV, V, VI, VII, XII.

Godz. 14.40 – 15.00

  • Przygotowanie do podwieczorku. Czynności samoobsługowe i opiekuńcze.
  • Podwieczorek Gr. I, II, VIII, IX, X, XI.

Godz. 14.45 – 17.00

  • Zabawa dowolna. Praca indywidualna z dziećmi. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, badawcze, manipulacyjne inspirowane przez dzieci i nauczyciela. Obserwacja i czynności nauczyciela pod kątem diagnozy dziecka.